حماس: با نگرانی فراوان اخبار فرود سخت بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کنیم قطر: برای رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی آرزوی صحت و سلامتی داریم محل دقیق سانحه بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد یمن: در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ایران هستیم ابراز نگرانی رئیس جمهور عراق در پی حادثه بالگرد حامل رئیس جمهور درخواست بالگرد دید در شب ایران از ترکیه آخرین اطلاعیه ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر پیرامون سانحه بالگرد رئیس جمهور واکنش چهره‌های سیاسی ایران به حادثه هلی‌کوپتر رئیس جمهور درس مردم ایران به جریان‌های ایران‌ستیز واکنش مقامات سیاسی ایران و جهان به حادثه برای بالگرد رئیس جمهور ایران دبیر کل جمعیت هلال احمر: امیدواریم تا دقایقی دیگر، خبر خوبی دریافت کنیم + ویدئو واکنش عربستان به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور| ریاض: در شرایط دشوار کنونی در کنار کشور برادر، ایران ایستاده‌ایم واکنش ترکیه به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران | اردوغان: بسیار متاسفیم منصوری: دو نفر از بالگرد رئیس جمهور با ما ارتباط گرفتند+ فیلم نخست‌وزیر هند: برای سلامتی رئیس‌جمهور ایران دعا می‌کنیم واکنش قالیباف به سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور آرزوی سلامتی رهبر معظم انقلاب برای رئیس‌جمهور و همراهان + فیلم اطلاعیه فراجا درباره اخبار سانحه سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور | صفحات فعالان فضای مجازی تحت رصد پلیس است لاریجانی برای رئیس‌جمهور و همراهانش آرزوی سلامتی کرد روایت سخنگوی دولت از آخرین اخبار حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور
سرخط خبرها

ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست

  • کد خبر: ۲۲۶۴۲۴
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴
ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست
رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه به شی جین پینگ همتای چینی خود اطمینان داد که کشورش به دنبال جنگ با روسیه نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، مکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت: ما نه با روسیه و نه با مردم روسیه در جنگ نیستیم.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اوایل این هفته در مصاحبه با اکونومیست اظهارات خصمانه قبلی خود را تکرار کرد و بار دیگر احتمال اعزام نیروهای ناتو از اروپا به اوکراین را مطرح کرد.

مکرون این اظهارات را در حضور شی جین پینگ رییس جمهور چین در پاریس بیان کرد.

خبرگزاری رویترز نوشت که شی جین پینگ برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش های تجاری همزمان شده است. بروکسل مشغول تحقیق از چندین صنعت چینی از جمله صادرات وسائل نقلیه برقی بوده و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

تارنمای روزنامه گاردین نیز نوشت که پیشتر، مکرون از اورسلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا که برای نشست سه جانبه به پاریس رفته، استقبال کرده بود. این رسانه انگلیسی دقایقی پیش با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود در حمایت از کی‌یف تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند. ‌هم‌زمان دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس نیز در جریان سفر به کی‌یف از آمادگی کشورش برای ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین خبر داد و سخنانی مبنی بر اینکه کی‌یف حق استفاده از این سلاح‌ها در حمله به روسیه را دارد،‌ مطرح کرد.

پیر لوی سفیر فرانسه در مسکو که دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه به وزارت خارجه روسیه احضار شده بود،‌حدود ۴۰ دقیقه بعد از ورود به ساختمان این وزارتخانه، از این مکان خارج شد و از گفت و گو با خبرنگاران خودداری کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در این پیوند اعلام کرد: اظهارات مکرون در مورد امکان اعزام نیروهای فرانسوی و ناتو به اوکراین به طرز قابل توجهی بدون تفکر بیان شده و غیر مسئولانه است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->